El curs per a l'alfabetització de persones en situació
d'atur es durà a terme de la següent manera:
- constarà de 40 hores presencials, repartides en 2 sessions
setmanals de 4 hores. Alhora cada sessió quedarà
dividida en 2 parts, cada una de les quals farà referència a una part del
temari: així per exemple la sessió 1 es dedicarà a la C1 (Cultura,
participació i civisme digital) i a la C2 (Tecnologia digital i ús de
l'ordinador i del sistema operatiu).
- En el cas que algun alumne no hagi utilitzat mai l'ordinador i per
tant necessiti agafar habilitat amb el ratolí, se li oferirà assistir a
una sessió prèvia orientada a agafar pràctica amb el ratolí i el
teclat.
- A partir de la segona setmana, moment en el que els alumnes ja es
donaran d'alta una adreça de correu electrònic, se'ls proposarà que
realitzin exercicis de forma no presencial, mitjançant les eines
establertes en el curs: el correu electrònic i el blog de formació. En el blog hi podran
trobar exercicis i també materials de suport per la preparació de la prova
d'ACTIC. Aquestes hores no presencials es plantegen com a facilitadores de
l'autonomia dels usuaris enfront les TIC, però en cap cas són pràctiques obligatòries, sinó que són oportunitats afegides d'aprenentatge.
- Al llarg del curs, es duran a terme diverses dinàmiques de grup que
pretenen establir un ambient distés en el grup i facilitar les relacions
interpersonals i de suport entre els alumnes.
És bàsic per al projecte, que els alumnes assumeixin
el temari basant-se en la pràctica i entenent les utilitats que les TIC tenen,
tenint sempre en compte els conceptes de civisme i prudència. Així doncs,
malgrat que el temari de l'ACTIC és el que ens orienta a l'hora de plantejar el
curs, l'objectiu real és que els alumnes aprenguin a utilitzar les eines, que
identifiquin en què els poden ajudar, coneixin els perills que poden comportar
i com evitar-los i que poc a poc vagin incorporant les eines en el seu dia a
dia.
AVALUACIÓ
El curs s'avaluarà des de diverses perspectives:
- Grau d'aprenentatge: a l'última sessió del curs, els
alumnes realitzaran una prova, seguint els paràmetres de l'ACTIC, per tal de
valorar l'assoliment del temari establert en el curs.
- Grau de satisfacció: finalitzada aquesta prova,
se'ls demanarà que responguin a una enquesta per tal de valorar l'espai on han
realitzat la formació, els horaris del curs, els formadors, i tots aquells
aspectes que el Servei Local d'Ocupació consideri importants.
El curs per a l'alfabetització de persones en situació
d'atur es durà a terme de la següent manera:
- constarà de 40 hores presencials, repartides en 2 sessions
setmanals de 4 hores. Alhora cada sessió quedarà
dividida en 2 parts, cada una de les quals farà referència a una part del
temari: així per exemple la sessió 1 es dedicarà a la C1 (Cultura,
participació i civisme digital) i a la C2 (Tecnologia digital i ús de
l'ordinador i del sistema operatiu).
- En el cas que algun alumne no hagi utilitzat mai l'ordinador i per
tant necessiti agafar habilitat amb el ratolí, se li oferirà assistir a
una sessió prèvia orientada a agafar pràctica amb el ratolí i el
teclat.
- A partir de la segona setmana, moment en el que els alumnes ja es
donaran d'alta una adreça de correu electrònic, se'ls proposarà que
realitzin exercicis de forma no presencial, mitjançant les eines
establertes en el curs: el correu electrònic i el blog de formació. En el blog hi podran
trobar exercicis i també materials de suport per la preparació de la prova
d'ACTIC. Aquestes hores no presencials es plantegen com a facilitadores de
l'autonomia dels usuaris enfront les TIC, però en cap cas són pràctiques obligatòries, sinó que són oportunitats afegides d'aprenentatge.
- Al llarg del curs, es duran a terme diverses dinàmiques de grup que
pretenen establir un ambient distés en el grup i facilitar les relacions
interpersonals i de suport entre els alumnes.
És bàsic per al projecte, que els alumnes assumeixin
el temari basant-se en la pràctica i entenent les utilitats que les TIC tenen,
tenint sempre en compte els conceptes de civisme i prudència. Així doncs,
malgrat que el temari de l'ACTIC és el que ens orienta a l'hora de plantejar el
curs, l'objectiu real és que els alumnes aprenguin a utilitzar les eines, que
identifiquin en què els poden ajudar, coneixin els perills que poden comportar
i com evitar-los i que poc a poc vagin incorporant les eines en el seu dia a
dia.
AVALUACIÓ
El curs s'avaluarà des de diverses perspectives:
- Grau d'aprenentatge: a l'última sessió del curs, els
alumnes realitzaran una prova, seguint els paràmetres de l'ACTIC, per tal de
valorar l'assoliment del temari establert en el curs.
- Grau de satisfacció: finalitzada aquesta prova,
se'ls demanarà que responguin a una enquesta per tal de valorar l'espai on han
realitzat la formació, els horaris del curs, els formadors, i tots aquells
aspectes que el Servei Local d'Ocupació consideri importants.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada